eettisyys
Taitavasti tehtyä vaikuttavaa viestintää on vaikeaa vastustaa
Tässä esseessä käsitellään vaikuttavaa viestintää, jolla pyritään siihen, että vaikutettava muuttaa ajatteluaan ja jopa toimintaansa. Esittelen oppimisjakson kirjallisuuden eli Persuasive communication (2016) ja Argumentation and critical decision making (2012) -teoksiin…
Kasvisruoasta viestivät kampanjat menevät herkästi pieleen
Käsittelen tässä esseessä vaikuttamaan pyrkivää viestintäkampanjointia kahden esimerkin avulla. Valitsemani kampanjat ovat ruotsalaisen Oatlyn Maitomyytit-kampanjaa vuodelta 2020 sekä Seinäjoella vuosittain järjestettävän Provinssi-festivaalin myyntipaikkahakua kesäksi 2024. Kumpikin kampanjan aihe liittyy kasvisruokaan…
Food Business Challenge -kilpailussa heräteltiin toivoa vastuullisemmasta tulevaisuudesta
Torstai 24.3. on tyypillinen maaliskuinen päivä: sää on leuto, mutta aurinko ei näyttäydy vahingossakaan. Seinäjoen ammattikorkeakoulun Lasipalatsista on avarat näkymät harmaaseen maisemaan ja hiljalleen virtaavan Seinäjokeen. Joki ei ole enää…