journalismi
Pomedian syyskausi alkaa uusien opiskelijatoimittajien etsimisellä!
Opiskelijamediaamme pääsee tekemään opiskelemastaan alasta riippumatta, kunhan on opiskelija. Opiskelupaikalla ei ole väliä: se voi olla yliopisto, ammattikorkeakoulu, avoin yliopisto, lukio, ammatillinen oppilaitos tai vaikka kansanopisto. Pomedissa opiskelijat voivat toteuttaa…
Pomedian syyskuun toimituskokous
Mikä sinua inspiroi? Mitä kiinnostavaa tänä syksynä tapahtuu? Mitä aiheita haluat otsikoihin? Syyslukukauden ensimmäinen Pomedian vapaamuotoinen toimituskokous pidetään keskiviikkona 11. syyskuuta Vaasan yliopiston Ankkuri-rakennuksen Vuokko-tilassa sekä Teamsissa! Tule mukaan tutustumaan…
Paras mahdollinen journalismin tulevaisuus -keskustelutilaisuus
Opiskelijamedia Pomedia järjestää osana Wasa Future Festivalin ohjelmaa keskustelun parhaasta mahdollisesta journalismin tulevaisuudesta. Uhkakuvat ovat tuttuja, mutta entä jos asiat menisivätkin hyvin? Nyt heittäydytään haaveilemaan ja jopa ihan perustellusti! Striimi…
Journalistit ovat portinvartijoiden sijaan portinvahtijoita eli samalla tasolla yleisön kanssa
Portinvartijuudella (gatekeeping) tarkoitetaan Gatewatching and News Curation – Journalism, Social Media, and Public Sphere -teoksen (2018) mukaan journalistien vanhaa tehtävää sen määrittelijöinä, mitkä aiheet ovat yhteiskunnallisesti uutisoinnin ja keskustelemisen arvoisia.…
Nyt selvitetään, millainen journalistinen tuote uppoaa 30–50-vuotiaisiin
Vaasan yliopisto, Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja Ilkka-Pohjalainen selvittävät pilottitutkimushankkeessa, millainen journalistinen tuote puhuttelee suurta ja vaikeasti tavoitettavissa olevaa journalismiin sitoutumatonta 30–50-vuotiaiden kohderyhmää niin, että he pitävät sitä maksamisen arvoisena. Käyttäjäymmärrystä hankitaan…
Journalismitutkimuksen työpajat Vaasassa
Vaasan yliopisto, Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja Ilkka-Pohjalainen selvittävät pilottitutkimushankkeessa, millainen journalistinen tuote puhuttelee suurta ja vaikeasti tavoitettavissa olevaa journalismiin sitoutumatonta 30–50-vuotiaiden kohderyhmää niin, että he pitävät sitä maksamisen arvoisena. Hankkessa tutkitaan,…