Vaasan yliopisto
Vaasan yliopiston yt-neuvottelujen tulos selvillä: 25 hengen työsuhde päättyy kokonaan
Yliopiston hallitus linjasi yliopistolle keväällä 1,6 miljoonan euron sopeuttamistarpeen, johon pääsemiseksi yliopiston taloudessa on tehty sopeuttamistoimia, kuten yt-neuvottelut. Yliopiston rehtori Minna Martikainen piti kesäkuun puolivälissä alkaneiden yt:iden tuloksista tiedotustilaisuuden 10.9.…
Seinäjoen yliopistokeskuksen lukuvuoden aloittajaiset
Yliopistokeskuksen lukukauden aloittajaisia vietetään keskiviikkona 18.9.2024 kello 15:30 alkaen. Hei yliopisto-opiskelija, haluamme kutsua sinut Seinäjoen yliopistokeskuksen lukukauden aloittajaisiin, jotka järjestetään keskiviikkona 18.9. klo 15.30–18.00 ravintola Treffissä (Frami D-rakennus, Tiedekatu 2, Seinäjoki).…
Vaasan yliopiston lukuvuoden ajavaiset 2024
Vaasan yliopiston avajaiset lukuvuoden 2024-25 aluksi pidetään torstaina 5.9.2024 kello 14:15-16 Tervahovin Levon-salissa. Ohjelma Seuraa striimiä avajaisista Musiikkia Rehtorin puhe, Rehtori Minna Martikainen Juhlapuhe, Eurooppa- ja omistajaohjausministeri Joakim Strand Musiikkia Yhteistyökumppanin tervehdys,…
Pomedian syyskausi alkaa uusien opiskelijatoimittajien etsimisellä!
Opiskelijamediaamme pääsee tekemään opiskelemastaan alasta riippumatta, kunhan on opiskelija. Opiskelupaikalla ei ole väliä: se voi olla yliopisto, ammattikorkeakoulu, avoin yliopisto, lukio, ammatillinen oppilaitos tai vaikka kansanopisto. Pomedissa opiskelijat voivat toteuttaa…
Dateron seminaari: Sujuvasti kohti työelämää, välineitä opintoihin ja tuottavaan työhön
Seminaarin teema on Sujuvasti työelämään, mutta aina asiat eivät mene suunnitelman mukaisesti. Seminaarin aikana saat lisää ymmärrystä siitä, millaisia haasteita eri yksilöillä on lukemisen, kirjoittamisen, keskittymisen tai ajankäytön ja työn…
Nyt selvitetään, millainen journalistinen tuote uppoaa 30–50-vuotiaisiin
Vaasan yliopisto, Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja Ilkka-Pohjalainen selvittävät pilottitutkimushankkeessa, millainen journalistinen tuote puhuttelee suurta ja vaikeasti tavoitettavissa olevaa journalismiin sitoutumatonta 30–50-vuotiaiden kohderyhmää niin, että he pitävät sitä maksamisen arvoisena. Käyttäjäymmärrystä hankitaan…