tutkimus
Vaasan yliopiston resilienssiä korostava tutkimusalusta aloitti toimintansa juhlallisesti
Vaasan ylipistossa pidettiin tiistaina 28. tammikuuta Varautuminen ja resilienssi kansallisen menestyksen tukena -juhlaseminaari, jossa yliopiston uusi, resilienssiin keskittyvä tutkimusalusta lanseerattiin. Tilaisuuden avaussanat lausui yliopiston rehtori Minna Martikainen. Hänen jälkeensä yliopiston…
Yliopistokeskuspäivän juhla
Lämpimästi tervetuloa Seinäjoen yliopistokeskuspäivän juhlaan torstaina 30.1.2025 kello 13-16 taide- ja kulttuurikeskus Kalevan Navetan Hugo-saliin. (in English below) Tilaisuudessa esittäytyvät vuoden 2024 aikana työnsä aloittaneet Epanet-professorit ja tutkimusjohtajat. Lisäksi tilaisuudessa…
Joko olet kokeillut kuunnella näitä paikallisin voimin tehtyjä podcasteja?
Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla tehdään monenlaisia podcasteja niin tieteestä, sateenkaariaiheista kuin maataloudestakin. Tässä muutama koekuunteluun, jos alkaa kiinnostava kuunneltava loppua! Lepakkosafari Lepakkosafari on kahden eteläpohjalaisen lesboystävyksen, Tanja Väliahon ja Susanna Niemen…
Ruokatapahtuma Food Daysissa puhuvat kansainväliset huiput
Ruoka-alan kehittämisen keskustelutapahtuma Food Days pidetään Seinäjoella 17.–19. syyskuuta. Food Days tuo Seinäjoen Rytmikorjaamolle kansainvälisiä luennoitsijoita, tutkijoita ja muita asiantuntijoita keskustelemaan ruoasta, yrittäjyydestä ja ruoan kestävästä tulevaisuudesta. Keskiviikkona puhujavieraiksi tapahtumaan…
Vaasan yliopiston yt-neuvottelujen tulos selvillä: 25 hengen työsuhde päättyy kokonaan
Yliopiston hallitus linjasi yliopistolle keväällä 1,6 miljoonan euron sopeuttamistarpeen, johon pääsemiseksi yliopiston taloudessa on tehty sopeuttamistoimia, kuten yt-neuvottelut. Yliopiston rehtori Minna Martikainen piti kesäkuun puolivälissä alkaneiden yt:iden tuloksista tiedotustilaisuuden 10.9.…
Nyt selvitetään, millainen journalistinen tuote uppoaa 30–50-vuotiaisiin
Vaasan yliopisto, Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja Ilkka-Pohjalainen selvittävät pilottitutkimushankkeessa, millainen journalistinen tuote puhuttelee suurta ja vaikeasti tavoitettavissa olevaa journalismiin sitoutumatonta 30–50-vuotiaiden kohderyhmää niin, että he pitävät sitä maksamisen arvoisena. Käyttäjäymmärrystä hankitaan…